sobota, 27 czerwca 2015

Granica - Sosna Powstańców - Zamczysko - Granica - ok. 17 km - trasa biegowa

Przedstawiam kolejną urokliwą trasę biegową Puszczy Kampinoskiej. 17 kilometrowa trasa wiedzie trzema szlakami zielonym, czerwonym i niebieskim. Wszystkie oznaczone są jako piesze ale kwalifikują się do jazdy rowerem.





Spokojnym tempem przebiegnięcie trasy zajęło mi 1 godzinę 25 minut. W zdecydowanej większości leśne drogi i ścieżki. Małymi fragmentami w okolicach kampinoskich wiosek pojawia się asfalt.
Swój krajoznawczy bieg rozpocząłem na parkingu w Granicy. Wyruszyłem szlakiem zielonym (Południowy Szlak Leśny) kierując się na wioskę Górki gdzie znajduje się Sosna Powstańców 1863r.
Po kilometrze dobiegłem do miejsca śmierci Tadeusza Świerczewskiego "Karola" zabitego przez hitlerowców w 1942r.



Poruszając się dalej szlakiem zielonym po 7 kilometrach dotarłem do Sosny Powstańców 1863r. To ciekawe i historycznie straszne miejsce. Na sośnie której pozostałości widać na filmie Rosjanie wieszali Powstańców Styczniowych.


Dalej podążam 2 kilometry szlakiem czerwonym (Główny Szlak Puszczy Kampinoskiej) w kierunku Zamczyska. Zamczysko to pozostałości po wczesnośredniowiecznym grodzie obronnym. Na terenie pozostałości osady znajduje się grób Nieznanego Żołnierza Armii Krajowej rozstrzelanego w 1944r.
Właśnie Zamczysko znajduje się na 9 kilometrze mojego biegu.



Na Zamczysku zmieniam szlak na niebieski (Południowy Szlak Krawędziowy) w kierunku Granicy. Biegnę w okolicach Obszarów Ochrony Ścisłej "Narty" i "Pożary".
Po 13 kilometrach dobiegam do kapliczki w Józefowie.


Dalej kierując się niebieskim szlakiem po ok. 17 kilometrach dobiegam do Granicy.


Mapka biegu oraz wzrosty wysokości.
Wzrost wysokości: 55 m
Spadek wysokości: 58 m
Min. wysokość: 71 m
Maks. wysokość: 91 m.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz