sobota, 20 maja 2017

"Droga do Aarhus 2017" - tydzień 10 (14.05 - 20.05) - Powrót do szybkości

W 10 tygodniu przygotowań do Mistrzostw Europy Weteranów skupiłem się na dobrym wypoczynku i stabilizacji, a w zasadzie powrocie do szybkiego biegania. 8 wykonanych w tygodniu treningów zrobiło swoje. Z pewnością przełoży się na lepsze wyniki, bo te biegane na treningach już są całkiem ok.
Zeszłoroczne Lovosice (Czechy) - bardzo sympatyczny miting

Trening 66: 14.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 72 dni.
Dzień rozmyślań i wewnętrznych podsumowań wczorajszych wyczynów w Łodzi. Troszkę odpocząłem na wycieczce w Toruniu. Poza tym siłownia z nastawieniem na górne partie ciała i brzuch. Postanowiłem nie przeginać ze sztangą. I sporo z nią odpuścić. Bez wątpienia poprawiła mi się, ale teraz muszę odmulić szybkość - i to jest mój cel na najbliższy czas.

Trening 67 i 68: 15.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 71 dni.
Rano sesja na siłowni - oczywiście obwód stacyjny. Podobnie jak wczoraj skupiłem się na brzuchu i górnych partiach ciała.
Na drugim treningu - wieczornym. Szukałem na stadionie szybkości. Wykonałem po 3 serie skipów, wieloskoków itp. Wszystko na odcinku 40 metrów i wypoczynku pełnym. Czuje że jest coraz szybciej - ale wszystko i tak zweryfikuje bieżnia i starty.

16.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 70 dni.
Dzień wolny, spędzony w upalnym słońcu na lekcjach w-f.

Trening 69: 17.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 69 dni.
W końcu zaczynam czuć prędkość :). Standardowa rozgrzewka a następnie sprawdzian 2x150m. Przerwa 8 minut pomiędzy biegami. Obydwie 150 poniżej 19 sekund. Kolejno 18.64 i 18.92. Cieszę się że się "odmulam". Wygląda na to że może być już tylko lepiej. Na półtora miesiąca przed Mistrzostwami Kraju Masters - to bardzo cieszy.

Trening 70 i 71: 18.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 68 dni.
Dwie sesje treningowe. Poranna to oczywiście siłownia. Ćwiczenia na obwodzie stacyjnym - ale nie obciążam nóg. Pracuję nad brzuchem i barkami.
Wieczorem - w sumie to powtórzyłem trening z 15 maja. Z tym wyjątkiem że na koniec przebiegłem 150 metrów. Wynik 19.10. Słabiej niż wczoraj. Ale mogłem się tego spodziewać. Dziś jakieś słabsze samopoczucie miałem.

Trening 72 i 73: 19.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 67 dni.
Obydwa treningi wykonałem jak nigdy przed południem. Najpierw siłownia. Leciuteńko na spokojnie. Obwód stacyjny ale bez specjalnego obciążania nóg. Bardzo mnie to relaksuje i jakoś nadaje pewności siebie.
Godzinna przerwa i korzystając z upalnej pogody i przerwy w pracy - wykonałem 200-150-60. Na przerwach 8 minutowych. Oczywiście po dobrej rozgrzewce. Wyniki coraz bardziej napawają mnie optymizmem i dają super nadzieję na dobry wynik na Mistrzostwach Polski Weteranów, a potem na Mistrzostwach Europy. 200 w 24.42, 150 w 18.20, 60 w 7.76. W sobotę przerwa, a w niedzielę sprawdzian w Warszawie na 100 i 200 metrów.

20.05.2017 - Do Mistrzostw Europy Weteranów 66 dni.
Zaplanował wolny dzień. By nabrać sił i trochę głodu biegania. Co to da zobaczę już jutro podczas startów w Warszawie na 100 i 200m.
Nie był to jednak dzień bez sportu. Na teresińskiej bieżni z powodzeniem rywalizowali moi podopieczni - ale o tym oddzielnym wpisie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz