wtorek, 27 sierpnia 2024

Ultramaraton czyli 50 km po Górach Izerskich.

24 sierpnia 2024 to był dobry i ciężki dzień. Po ponad 10 latach przerwy postanowiłem ponownie wystartować w biegu ultra. Za swój cel wybrałem dystans 50 km i 12 Letni Bieg Piastów. Start i meta znajdowały się na Polanie Jakuszyckiej. Trasa wiodła szlakami Gór Izerskich. Troszkę nie doceniłem tych gór. Moim zdaniem - choć niższe to technicznie są trudniejsze od Karkonoszy. (Maratony Szrenica - Śniezka - Szrenica której kiedyś biegałem, to naprawdę łatwizna w porównaniu z tym co realizowałem w Izerach).
 

Cel główny był jeden - przede wszystkim ukończyć. Wejść w limity czasowe przewidziane przez organizatora. Cel drugi to ukończyć bieg jak najbliżej 6 godzin a przy odrobinie szczęścia złamać tę granicę. Wszystko szło pięknie do 33 kilometra (do szczytu Wysoki Kamień 1058 m n.p.m.). Od tego momentu zaczęły się problemy w postaci co chwila łapanych skurczów. Strasznie utrudniało to bieg, trucht, czasami nawet marsz. Od tego momentu skończyła się walka z dystansem, czasem, jakimiś założeniami. Zaczęła się walka z samym sobą. Walka o przetrwanie. W dużych bólach dotarłem do mety. Wynik 6:39:06 miejsce 174 w kategorii M40 - 63.
Była to niesamowita sportowa przygoda i wyzwanie. Kolejna taka czeka mnie w październiku na troszkę dłuższym dystansie. Bieg ten pokazał mi gdzie są braki, co można poprawić, trochę zamieszać w stylu życia i diecie. Poza tym poznałem nową potrawę na bufetach regeneracyjnych...żółty ser pokrojony w kosteczki, arbuz i popitka colą...niesamowity smak, daje kopa.

Osoby/firmy które chciałyby dodatkowo wspomóc działającą sekcję młodzieży KM Aktywni Sochaczew prosimy o przelanie dowolnej kwoty na konto klubu. 72 1240 1822 1111 0010 3799 6896 - tytułem "wpłata na sekcję młodzieżową". Pozyskane w ten sposób fundusze wykorzystane zostaną tylko i wyłącznie do dofinansowań wyjazdów na zawody, opłat startowych, sprzętu treningowego lub pomogą w dofinansowaniu obozu sportowego.

Do współpracy zapraszamy również firmy małe i duże zainteresowane reklamą w zamian za zakup sprzętu sportowego dla zawodników. Kontakt mailem: ezimny1981@gmail.com.

KM Aktywni Sochaczew działają bez zbierania jakichkolwiek składek od uczestników zajęć lekkoatletycznych. Pomoc czerpiemy z dotacji UM Sochaczew oraz programu Lekkoatletyka dla Każdego.

Dziękujemy siłowni Best Gym Sochaczew ul. Ogrodowa 2 za możliwość trenowania i przygotowywania się do startów.
Chętnych do trenowania proszę o kontakt tel. 697296626 - Emanuel Zimny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz