sobota, 25 lutego 2017

Złote 400, brązowe 60 - plan wykonany ponad normę.

Toruń, piękne miasto kojarzone z piernikami, Krzyżakami, Kopernikiem, ojcem Rydzykiem, zamkiem nad Wisłą, piękną starówką. W ostatnim czasie stał się halową stolicą lekkiej atletyki. W 2017 roku odbyły się w niesamowicie klimatycznej Arena Toruń liczne mitingi lekkoatletyczne. Słynny na cały Świat Copernicus Cup (halowy odpowiednik lekkoatletycznej "Diamentowej Ligi"), Mistrzostwa Polski Seniorów, Mistrzostwa Polski Juniorów i Juniorów Młodszych. Na zakończenie sezonu halowego Arena Toruń gościła weteranów lekkiej atletyki na Mistrzostwach Polski - właśnie dla nich. Byłem i ja na tej imprezie, po raz drugi.
W 2016 roku wywalczyłem mistrzowski tytuł na dystansie 400 metrów w kategorii M35. Biegałem tylko ten jeden dystans....a w 2017...
"Pudło" 400 w kat. M35


W 2017 postanowiłem trochę "rozwinąć skrzydła" i wystartowałem na 60 i 400 metrów. 
60 metrów - klasyczny sprint który nigdy specjalnie mi nie leżał, potraktowałem jako rozgrzewkę, zbadanie sytuacji w jakiej jest moja szybkość, jakie mam samopoczucie w dniu startu i po to by po prostu się obudzić. Bieg był o w godzinach porannych. 60 przebiegłem  w 7.90, co jest moim najlepszym wynikiem w tym sezonie halowym. Finalnie zająłem 3 miejsce. Jestem bardzo zadowolony z brązowego medalu. Nie spodziewałem się, że będę stał "na pudle" w tej konkurencji...a tu proszę regularne treningi (na szkolnych korytarzach) zaowocowały tak pięknie w tej konkurencji. Aż strach pomyśleć co by było gdyby nie było śniegu i mrozu....;)
Zwycięzcy 60 metrów (M35) Toruń 2017.
Medaliści 60 metrów:
1. Daniel Kossowski - 7.05 (Rekord Polski M35)
2. Marcin Marcinkowski - 7.19
3. Emanuel Zimny - 7.90
Moja 400 :)

Na 400 metrów to już poważna sprawa i misja obrony tytułu mistrza kraju. Co prawda "weteraństwo" to czysta zabawa i amatorstwo ale potrafi budzić niesamowite emocje oraz ogromny zapał do walki i zwycięstw. 
Bardzo się cieszę że ok. czteromiesięczne przygotowania przyniosły efekt w postaci obrony tytułu Mistrza Polski. Dystans dwóch okrążeń pokonałem w 53.95 - co jest moim najszybszym biegiem w "karierze weterańskiej".
Pierwsza trójka z 400m M35:
1. Emanuel Zimny - 53.95
2. Bartosz Porzuczek - 55.76
3. Michał Surtel - 56.12
Z Janiną Rosińską Mistrzynią Polski Weteranek na 60, 200 i 400 metrów w kategorii K85.
Taka ciekawostka Pani Janina biega z cukrzycą i rozrusznikiem serca.
Z Mistrzynią Polski Weteranek K35 na 400 i 800 metrów. Anetą Kaczmarek.
Aneta jest również Mistrzynią Świata Weteranek na dystansie 800m.

Same mistrzostwa to niesamowite wrażenie, gdy widzi się ponad 400 ludzi zapalonych podobnie jak ja pasją do Królowej Sportu. Zawodników w różnym wieku od 35 od 97 lat (tyle miał najstarszy weteran). Warto wspomnieć, że w Mistrzostwach Polski (poza konkursem) wystartowali reprezentanci m.in  Niemiec, Holandii, Białorusi, Turcji, Szkocji, Anglii, Finlandii. Toruń przyciąga weteranów - chcą wybadać tutejszy tartan przed Halowymi Mistrzostwami Świata Weteranów. Zawody te odbędą się właśnie w Toruniu w 2019 roku. Oczywiście że się na nie wybieram :) i to startować a nie kibicować :)
Na dłuuugo przed startami - jeszcze pusta hala.

XXVI Halowe Mistrzostwa Polski Weteranów w lekkiej atletyce były dla mnie udane. Oczywiście wybiegam w przyszłość, zamierzam startować i wygrać za rok tym samym zdobyć "hatricka" na 400m.
Na razie miesiąc roztrenowania i szykować trzeba się na otwarty stadion - Kraków, a może i Mistrzostwa Europy Weteranów w Aarhus (Dania) czekają :)
Na rozgrzewce trzeba czasem i poleżeć :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz