sobota, 31 lipca 2021

Urodzinowy start na Mistrzostwach Polski U18 we Włocławku

 Igrzyska Olimpijskie w pełni, do tego 31.07.2021 roku polska sztafeta 4x400 metrów mix zdobywa złoty medal w Tokio. W cieniu tej wielkiej imprezy sportowej, spełnienia marzeń każdego sportowca, toczy się rywalizacja na krajowej arenie lekkoatletycznej w młodszych kategoriach biegowych.

Julia Skomiał (fot. Marta Gorczyńska)
28 lipca 2021 roku w 53 Mistrzostwach Polski w kategorii U18 (junior młodszy) wystartowała Julia Skomiał. Ambitna reprezentantka KM Aktywni Sochaczew specjalizująca się w biegu na 100 metrów po raz 4 biegała w imprezie rangi Mistrzostw Polski. Czyli zawodach gdzie prawo startu uzyskują tylko najlepsze polskie sprinterki. W przypadku Mistrzostw Polski U18 do rywalizacji dopuszczonych zostało 25 zawodniczek z rocznika (2004-2005). Sochaczewianka uzyskała wynik 12.69 (wiatr +0.7m/s) jest to drugi życiowy wynik zawodniczki trenowanej przez Emanuela Zimnego. Uzyskany rezultat dał Julii awans na 21 pozycję w kraju. Warto dodać że start najlepszej sochaczewskiej sprinterki przypadł w dzień jej 16 urodzin. 

W chwili obecnej Julia już zakończyła sezon, choć nie wykluczmy leciutkich startów w jesiennych mityngach. Koncentrujemy się teraz na odpoczynku i niebawem będzie trzeba zacząć pracę wprowadzającą do sezonu halowego. Jeszcze w wakacje Julia weźmie udział w obozie sportowym organizowanym przez "Lekkoatletykę dla Każdego". Odbędzie się on w Olecku. W zgrupowaniu tym wezmą udział najzdolniejsi zawodnicy biorący udział w programie. 
Wracając do krajowych mistrzostw i całego sezonu. Tak "na gorąco" podsumowała go sama zawodniczka (tekst zaczerpnięty z profilu Julii na Instagramie): 
"Cóż mogę powiedzieć… był to chyba najcięższy sezon w mojej dość krótkiej karierze. Przez cały czas problemy zdrowotne, z którymi się borykałam nie pozwoliły mi na takie bieganie, na jakie byłam gotowa. Nie chce jednak zwalać całego swojego „żalu” na moje zdrowie. Pomimo tych wszystkich niedogodności poprawiłam swoje rekordy życiowe na 100 i 200 metrów.
Patrząc na czasy kiedy zaczynałam swoją przygodę z bieganiem, wszystko idzie w jak najlepszym kierunku!
✔️100 metrów
🗓2019 - 13.43 PB
🗓2020 - 12.85 PB
🗓2021 - 12.63 PB
✔️200 metrów
🗓2019 - 29.93 PB
🗓2021 - 27.02 PB
Większość moich startów w tym sezonie było niestety walką z warunkami pogodowymi, które były wyjątkowo ekstremalne (upały, deszcze, silny wiatr).
Jestem jednak bardzo zadowolona ze swoich startów, ponieważ z każdego wyciągnęłam wnioski, które mam nadzieję, że przełożą się na moją dalszą przygodę. Ogromnie cieszę się również z tego, że udało mi się pojechać na tak ważną imprezę jaką są Mistrzostwa Polski Seniorów. Było to dla mnie niesamowite wydarzenie i świetnie spędzony czas!
W tym sezonie poznałam mnóstwo niesamowitych osób, które motywowały mnie do osiągania jak najlepszych wyników. Chciałabym podziękować każdemu, kto przyczynił się do mojego sukcesu, zdrowia fizycznego jak i psychicznego.

Teraz czas na chwilę oddechu, regeneracji i zaczynamy przygotowania do sezonu halowego, na którym obiecuje, że dam z siebie 200%!! Mam już w głowie cele, do których będą dążyć z całych sił. Wiem na czym stoję i co mam do poprawienia. Mam coś jeszcze do udowodnienia!

Po takich słowach zawodniczki nie pozostaje mi nic innego jak tylko skromie podsumować (jako trenerowi) po swojemu:
"Praca z dobrze ułożoną sportowo i ambitną młodą zawodniczką to zaszczyt ale i szczęście w dzisiejszych trudnych czasach. To był trudny i trochę zakręcony sezon startowy w kategorii U18, który udało się szczęśliwie zakończyć. Cieszę się że wszystko mimo drobnych przeszkód wyszło bardzo sympatycznie. Podczas 53 Mistrzostw Polski U18 prowadzona przez mnie Julia Skomiał ukończyła zawody na 21 lokacie z drugim wynikiem życiowym (12.69 przy wietrze +0.7 m/s) co najważniejsze z luzem i radością biegania. Jestem bardzo zadowolony ze stabilna i mocna forma została zrobiona właśnie na MP U18 oraz miesiąc wcześniej na Mistrzostwa Polski Seniorów. Jeśli dodamy do tego Halowe Mistrzostwa Polski U18 i 10 lokatę jaka tam wywalczyła Julia na 60 metrów to kreuje się obraz dobrej solidnej zawodniczki. Kolejny udział w gronie najlepszych 24 polskich sprinterek naprawdę mobilizuje nas do dalszego rozwoju. Sprint wymaga dużego nakładu pracy, poświęcenia i szczęścia. Wierzę że kolejny sezon będzie jeszcze lepszy. Idziemy pomalutku ale systematycznie do przodu - jest po prostu coraz szybciej i coraz wyżej w statystykach lekkoatletycznych. Regularna praca naprawdę przynosi ogromne efekty. Cieszymy się chwilą szczęścia, nie spoczywamy na laurach po fajnym (choć trudnym) sezonie. Pracujemy dalej, a w U18 zabawa się kończy. Zdajemy sobie z tego sprawę wyznaczając drogę do realizacji zaplanowanych celów sportowych.
Kibicujcie, wspierajcie dobrym, szczerym słowem to mega pomaga i nakręca do działania. 
Pracujemy dalej."

Zapraszamy na bezpłatne treningi kontakt tel. 697296626.

KM Aktywni Sochaczew działają bez zbierania jakichkolwiek składek od uczestników zajęć lekkoatletycznych. Pomoc czerpiemy z dotacji Urzędu Miasta Sochaczew oraz programu Lekkoatletyka dla Każdego. 
Osoby/firmy które chciałyby dodatkowo wspomóc działającą sekcję młodzieży KM Aktywni Sochaczew prosimy o przelanie dowolnej kwoty na konto klubu.
72 1240 1822 1111 0010 3799 6896 - tytułem "wpłata na sekcję młodzieżową". Pozyskane w ten sposób fundusze wykorzystane zostaną tylko i wyłącznie do dofinansowań wyjazdów na zawody, opłat startowych, sprzętu treningowego lub pomogą w dofinansowaniu obozu sportowego. 
Do współpracy zapraszamy również firmy małe i duże zainteresowane reklamą w zamian za zakup sprzętu sportowego dla zawodników. Kontakt mailem: ezimny1981@gmail.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz